amberdellebeke.reismee.nl

Zuid-Thailand & Maleisië

Hoi lieve mensen,

Dit was het dan. Einde, basta, finito, klaar is m'n reis. Vanavond vlieg ik vanuit Kuala Lumpur terug naar huus. Maar voordat ik emotioneel word (haha) zal ik eerst vertellen wat ik de laatste maand heb uitgevreten. Omdat ik Thailand via Cambodja binnengekomen was, kreeg ik maar een visum voor 15 dagen. Ik kan nu alvast zeggen dat dat veel te kort is als je het zuiden van Thailand echt wil zien. Maar ik heb een poging gedaan. Na een lange trip vanuit Bangkok kwam ik aan in Koh Tao. Daar wilde ik graag gaan duiken en dat was echt zo'n dingetje dat ik van tevoren al had bedacht om te doen. Via Bas kreeg ik een tip voor een goede Nederlandse duikschool en toen ik daar binnenstapte was ik gelijk weer een beetje in Nederland. Allemaal gezellige jonge Nederlanders om me heen. De cursus duurde 3 dagen, die bestonden uit theorie en een aantal duiken per dag. De eerste dag was spannend, maar omdat ik al 2x een fundive heb gedaan vond ik het minder spannend dan de rest, die lichtelijk paniekerig waren. Dat gaf dan wel weer vertrouwen haha :) We begonnen met duikskills op een supermooi plekje met zwembadblauw zeewater. De dagen daarna bouwden we het op totdat het vooral genieten was in plaats van nadenken. Wist niet dat er nog zoveel techniek bij duiken kwam kijken en dat je bijv. niet met je handen moet zwemmen en moet proberen te zweven. Na 3 gezellige en intensieve dagen had ons hele groepje z'n open water certificaat en dat hebben we gelijk maar even gevierd. Leuk feest op strand met vuurdansers, leuke muziek, blote voetjes in het zand en buckets! Na Koh Tao naar Koh Lanta, een eilandje aan de westkant van Thailand. Had een supergezellig, klein hostel aan het strand waar ik binnen een minuut leuke mensen had ontmoet. Al m'n dagen daar opgetrokken met 3 Duitse meiden. Samen een scooter gehuurd en het eiland verkend. Hield m'n hart vast want ze hadden alledrie nog nooit scooter gereden en we hadden er toch echt 2 nodig. Kwam gelukkig goed :) Na Koh Lanta naar het paradijselijke Koh Lipe gegaan. Was een wat duurder eiland maar zó mooi. Je kunt het eiland ook helemaal rondlopen en opzoek naar de verlaten strandjes. Vooral met m'n kont op strand gelegen, in de schaduw omdat het hééét was. Omdat Koh Lipe maar 2 uurtjes van Maleisië lag, besloot ik nog 2 weken Maleisië te doen. Totaal zonder verwachtingen ging ik daar dus heen. En ik had het niet willen missen! Begonnen op het eiland Langkawi, waar ik gelijk een leuke Friese meid ontmoette. Ze vond zelf dat ze geen accent had. Dat mag ze buitenlanders wijs maken, maar dat ging er bij mij niet in natuurlijk. Heb een weekje samen met haar gereisd. Vond Langkawi zelf niet super bijzonder. Wel een leuk Zuid-Afrikaans stel ontmoet, dat de zomers in Griekenland werkt en de winters in Oostenrijk. Na Langkawi naar Penang, wat bekend staat om zijn cultuur en 'food paradise'. Ik vond het echt een superleuke en unieke stad. We hebben veel gelopen, zoveel mogelijk streetart gespot, naar een museum geweest waar alles op z'n kop staat (waardoor het op de foto lijkt alsof jij in de lucht zweeft), op stap geweest en genoten van de airco in een shoppingmall. Helaas moest Renate een week eerder vliegen, dus ben in m'n eentje naar het paradijsje genaamd Perhentian Kecil geweest. Had gelezen dat je daar mooi kon duiken dus dat moest ik dan maar doen. Had een bungalowtje met supermooi zeezicht en genoot ervan om een keer niet in een stapelbed te liggen. De snorkeltrip die ik daar deed was 1 v/d hoogtepunten van m'n reis. In die super goedkope trip heb ik namelijk een half uur naast een gigantische schildpad gezwommen, daarna nemo's gespot in het koraal en tot slot een stuk of 10 haaien gezien. Echt geweldig :) Dag erna 2 duiken gemaakt. Best spannend de eerste keer na m'n cursus. Maar was heel leuk. Eerste duik was door een wrak en tweede duik was bij koraal en rotsen. Genoeg mooie vissen gezien! Na dit mooie eiland naar een andere highlight van Maleisië, de beroemde theeplantages in de Cameron Highlands. Was leuk voor een dagtripje maar vond het erg toeristisch. Tot slot dus naar Kuala Lumpur. Een grote moderne stad, waar ik de bekende Petrona Towers heb bekeken en m'n laatste geld heb uitgegeven in de grote shoppingmalls. Voor nu dus: time to go home!
En ja, alle clichés zijn waar. Heb mezelf beter leren kennen, nieuwe vrienden gemaakt, basic geleefd en denk stiekem alweer aan eventuele volgende bestemmingen. Kortom, het was geweldig! Ben heel blij en trots dat ik deze reis heb gemaakt. Bedankt voor het lezen van m'n blogs en de lieve berichtjes die ik heb gekregen. Kan niet wachten om iedereen weer te knuffelen als ik terug ben! En ga zó genieten van m'n eigen bed :)
Dikke kus xxxxxx

Reacties

Reacties

Vadertje

Kan niet wachten om je morgen weer te zien!! Goeie reis vanavond/vannacht!

mutti

je "old school" mutti gaat je blogs uitprinten en goed bewaren. Zooo trots op jou! Succes met de terugreis en tot heel gauw.xxxx

Denise

Dat is omgevlogen zeg!! Goeie reis lieffie! En ben ook heeel trots op je, zo stoer dat je dit allemaal alleen hebt gedaan! Ben benieuwd naar al je foto's :D lekker genieten morgen :)) dikke kus xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active