amberdellebeke.reismee.nl

Thailand

Hoi lieve mensen in Nederland,

Ik ben inmiddels aanbeland in Laos na twee weken in het noorden van Thailand. Heb een leuke tijd gehad in Thailand maar het kon niet tippen aan de Filipijnen. Behalve het eten want dat is in Thailand het beste everrr. Ik ben gestart in Bangkok en daar kijk je je ogen uit. Had een heel leuk hostel daar en kwam snel in contact met andere backpackers. Eerste dag met een gast uit IJsland en meisje uit de USA op pad. Eerst een Thaise massage genomen waarbij m'n lichaamsdelen alle kanten op geslingerd werden. Na wat dingen te hebben bekeken Pad Thai gegeten van een streetfood tentje (jammm). Vervolgens naar de enorme weekendmarkt van Bangkok. Echt super leuk om rond te lopen en alles te zien wat ze verkopen. 'S avonds de hangover film nageaapt en wat gedronken en (het goedkoopste gerecht) gegeten in een skybar met uitzicht over Bangkok. Was heel vet en een beetje onrealistisch! Op dag 2 in Bangkok heb ik de Co van Kessel fiets- en boottour gedaan. Was super leuk. Met een groepje Nederlanders op de fiets. Je komt echt op plekken waar je zelf nooit zou komen. Dwars door de smalle straatjes in Chinatown, langs woonwijken, tempels, natuur en over de rivier waar de was buiten hangt bij de huizen op palen. Zeker een aanrader. 'S avonds met een paar meiden uit m'n hostel drankjes gedronken op de Khao San Road. Dé feeststraat onder de backpackers en het is chaos daar. Bleek snachts ook wel toen er iemand hard gilde in het hostel. Een gast in het bovenste stapelbed was niet meer zo helder en pieste de bedbewoner onder hem nat, oeps.. De dag erna met de nachttrein naar Chiang Mai, waar mijn hostel in een nieuwe wijk lag met veel hippe eettentjes. In Chiang Mai ben ik naar het Elephant Jungle Sanctuary geweest. Een plek waar ze olifanten in ieder geval niet mishandelen en waar je er niet op kunt rijden. Dat doen ze namelijk in de meeste parken daar helaas wel. Was een bijzondere ervaring om zo dicht naast de olifanten te staan en ze te voeren. 'S middags was het tijd voor een modderbad waar we de olifanten lekker mochten insmeren en daarna wassen in de rivier. Onze gids en zijn Duitse vriendinnetje nodigden mij uit om 's avonds naar een festival te gaan. Daar was ik natuurlijk voor in. Maar daar aangekomen bleek het een festival over agricultuur te zijn met veel planten en bloemen, een kermis gedeelte en streetfood. Had me er iets anders bij voorgesteld maar vond het leuk omdat we de enige niet-Thaise mensen waren. Volgende dag een Thaise kookcursus, waarbij we eerst naar de markt gingen voor uitleg over de ingrediënten. Daarna op een leuk plekje tussen de organische tuinen dus kookles. Kan er niet veel over zeggen behalve dat het superlekker was en dat de hele dag bestond uit koken (7 gerechten!) en eten.. Dag later met een Thais meisje uit m'n hostel naar de nightmarket gegaan. Was super druk maar leuk om met een Thaise te zijn. Ze propte me vol met alle Thaise dingen die ik zeker geproefd moest hebben. Op de markt kwam ik ook de mensen tegen van de dag ervoor en samen zijn we in een reggaebar beland. Verder in Chiang Mai nog met een kennis van Wim en Sonja afgesproken. Hij heeft zijn goede baan in Nederland opgezegd en is in Thailand gaan wonen om mensen te helpen dmv retraites, meditatie en lessen in boeddhisme. Heel interessant om zijn verhalen te horen. Hij gaf me ook nog wat meditatieoefeningen. In het begin voelde dat een beetje gek maar later werd ik er wel relaxed van. Vanuit Chiang Mai naar Pai afgereisd. Dé hippieplek van noord-Thailand. Viel totaal buiten de toon met m'n uiterlijk. Zo grappig dat bijna iedereen daar alternatief is waardoor ze uiteindelijk allemaal hetzelfde zijn met dreads en hippiekleren. Kwam de twee Duitse meiden tegen waarmee ik de kookles had gevolgd in Chiang Mai en samen met hen heb ik een paar dagen doorgebracht. Er is niet zoveel te doen in Pai en het draait vooral om de sfeer dus we hebben niet veel meer gedaan dan eten, scooteren, chillen en naar het zwembad. Vanuit Pai een lange busrit richting de grens met Laos en daar ben ik vanmorgen na lang wachten overheen gekomen. Weer een nieuw land dus! Ben benieuwd ;)
kusssss Am

Reacties

Reacties

Vadertje

Mooi verhaal weer schat! Het meeste wist ik al behalve die pissende vent ????????. Nu genieten in Laos! dIkke kus van vadertje! ????

Vadertje

Ik zie dat de smileys enzo niet werken. Zijn vraagtekens geworden.

Petra Dellebeke

Wauw, ik vind je hartstikke stoer dat je dit zo doet. Hartstikke leuk!

marjan

Hey lieffie, leuk om weer nieuwe verhalen van je te horen! En fijn om te horen dat het allemaal goed gaat! Na Thailand nu weer Laos!! Zo benieuwd hoe het daar is! Geniet ervan!!! Dikee kus, xxx

Denise

Zoooo stoer Am wat je allemaal doet :D!! Echt super :)) dikke kus xxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active