amberdellebeke.reismee.nl

Helemaal zen

Hallo lief thuisfront,

Ondertussen ben ik 3 weken van huis en kan gelukkig nog steeds positieve berichtjes sturen. Ben helemaal zen hier haha. Laatste week zijn elektriciteit en water continu uitgevallen. Niet altijd handig als je een poging tot douchen wil doen en het is super donker. Maar het leuke daaraan is dat je andere dingen gaat zoeken om te doen. Sowieso doe ik allemaal dingen die ik thuis nooit doe. Kaartspelletjes, volleybal, badminton, lezen, dagboek bijhouden, naar sterren kijken en genieten van de zonsondergang. Vorig weekend heb ik met 3 andere vrijwilligers in de hoofdstad van Palawan geslapen. Daar de toerist uitgehangen en op zondag naar een ondergrondse rivier. Dat is een van de 7 natuur-wereldwonderen. Was inderdaad mooi om te zien en gek genoeg heel rustig daarbinnen. Geen motorboten, alleen snurkende vleermuizen. Na het weekendtripje begon de werkweek (haha) weer. Deze week was ik in grade 1 met kinderen van 6 jaar. Het ging er vrij serieus aan toe en ik miste een beetje plezier, maar de lerares deed in ieder geval goed haar best. De kinderen hebben vrij bijzondere namen hier. Denk aan:
Baby Jancel, Lady Diane, Barbie en Princess Eunice. Ben overladen met liefdesbrieven en hartjes. Dus als je onzeker bent, kom deze kant op! Ze zeggen ook van die grappige dingen. 'Ma'm Amber you have two big tummies' (terwijl ze naar m'n borsten wijzen). Verder is het net een Zeeuws dorp hier. Iedereen weet alles van elkaar. Wat me heel erg opvalt, is dat er veeel homo's en jongens zijn die zich als meisje verkleden. Amsterdam gay pride is er niks bij. Dit weekend een trip gemaakt naar de Tabon Caves. De grotten waren gewoon grotten, maar de omgeving was heel mooi en de boottrip was het leukst. Blauw/groene zee, voetjes in het blauwe water en mooie eilandjes om ons heen. Ook onze coördinators van het project gingen mee en namen voor een heel leger eten mee. Geen kadetjes met kaas, maar alles erop en eraan. Maandag gaat m'n laatste week project alweer in en ik ga dit keer naar daycare (kindjesvan 3 tot 5jaar). Moet eerlijk bekennen dat ik het het leukst vind om te klieren en gek te doen met de kindjes ipv om serieus te leren. We gingen vrijdag met een paar kindjes zwemmen en dat vonden ze helemaal geweldig en ik dus ook! Zo fijn die blije smoeltjes. Laatste weekje hier dus en dan gaat het echte reizen beginnen!
Liefs

Reacties

Reacties

Mutti

Lieve, lieve Am,

Wat doet het mij toch vreselijk goed om zo'n fijn en leuk verhaal te lezen! Dit zijn geweldige herinneringen voor heel je leven en ik geniet op de achtergrond mee! Veel liefs xxxx

marjan

Hey lieffie, wat een superleuk stukje weer!! Zou je daar wel eens willen zien, helemaal zen!! Geniet van de laatste weekje daar!! Dikke kus, xx

marleen

Hey Amber, wat klinkt het toch weer geweldig, en wat gaat het snel. Geniet nog ff van al die lieve kindertjes,en moois.En dan lekker vakantie. X.

Karin

Hoi Amber, wat leuk om je verhaal weer te lezen. Zo super dat je geniet van alles wat je mee maakt. Heel veel plezier nog en dan lekker verder gaan reizen. Veel liefs Karin.

Vadertje

Hahahaha Ammie met de big tummies :) :)
Heerlijk om te lezen meis! Ben echt heel blij dat het zo goed gaat!! Dikke kuzzz

Denise

Super leuk allemaal om te lezen Am! En echt fijn dat je het zo naar je zin hebt! Wat gaat de tijd snel zeg, geniet ervan!!! Goed bezig :D xxxxxxxx

Ron D

Hoi Amber Wat is het super dat je dat allemaal meemaakt. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Geniet nog maar lekker van het vervolg. Lieve groetjes Ron D

Marleen

Hoi Amber, geweldig dat je dit allemaal meemaakt en ook leuk dat je Bas en Janneke ontmoet hebt.Heel veel plezier en geniet van al het moois.Groetjes Bennie en Marleen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active